PPC systémy

Proč využít PPC reklamy?

PPC je zkratka anglického Pay Per Click, platíte tedy za proklik na vaši cílovou stránku. Tím se PPC reklama odlišuje od jiných nástrojů marketingu, protože platíte až za návštěvníka, kterého PPC inzerát zaujme a kliknutím na něj se dostane na váš web. PPC kampaně se vytváří v jednotlivých PPC systémech, které umožňují různé možnosti nastavení inzerátů a jejich následné správy. V Česku jsou nejpoužívanějšími systémy Google Ads, Sklik od Seznamu a také Facebook Ads, který umožňuje inzerovat na sociálních sítích společnosti Meta.

Google Ads 

Logo Google Ads

Google Ads, dříve Google AdWords, je reklamní systém od společnosti Google, respektive společnosti Alphabet Inc., s jehož pomocí můžete efektivně oslovit zákazníky, kteří vyhledávají produkty nebo služby nabízené vaší firmou. Můžete si vybrat, kde se vaše reklamy budou zobrazovat, nastavit rozpočet, který vám vyhovuje, a snadno měřit účinek reklam.

Mezi nejpoužívanější typy PPC reklam patří kampaně ve vyhledávácí a obsahové síti. Úspěšná PPC kampaň ve vyhledávácí síti zobrazí vaši reklamu na prvních příčkách vyhledávače. O jejich zobrazení se postarají správně zvolená klíčová slova. Obsahová PPC reklama se pak zobrazuje na libovolném partnerském webu, který poskytuje reklamní prostor pro Google.

Sklik

Logo Sklik

Velmi podobným reklamním systémem pro PPC reklamy je Sklik, který patří pod český portál Seznam.cz. Stejně jako u systému Google Ads se reklama může zobrazovat jak ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz, tak i na partnerských webech poskytujících reklamní prostor pro Seznam.

Google Ads a Sklik mají rozdělený reklamní trh přibližně v poměru 65 % a 35 %.

Pro co nejefektivnější zacílení na zákazníky je vhodné využívat oba reklamní systémy. Seznam.cz využívají především ti návštěvníci, kteří u něj mají dlouhodobě e-mailovou adresu a jsou konzervativnější. Z větší části se jedná o starší uživatele. Naopak Google má záběr přes všechny věkové i zájmové skupiny.

Facebook Ads

Facebook Ads Logo

Pokud chcete prorazit se svou reklamou i na sociálních sítích, skvělým pomocníkem bude systém Facebook Ads, který patří pod společnost Meta. Kromě PPC reklamního systému využívá také reklamu PPV (Pay Per View), kdy platíte za počet zobrazení reklamy. Výhodou je, že reklamy Facebook Ads se zobrazují na Facebooku, Instagramu nebo na Audience Network či Messengeru. Díky tomu můžete na sociálních sítích oslovit podrobně specifikovanou cílovou skupinu, protože Meta o svých uživatelích sbírá velké množství dat, které vám efektivně pomůžou reklamu zacílit.

Microsoft Advertising

Logo Microsoft

Pokud chcete svou reklamou zaujmout především zahraniční uživatele, dobře vám poslouží PPC reklamní systém Microsoft Advertising, dříve Bing Ads, pro vyhledávače Bing, Yahoo! a DuckDuckGo.

Jak vám můžeme pomoci?

Pokud vaše dosavadní PPC kampaně nejsou efektivní a nejste spokojení s jejich výkonem, rádi je vám zdarma zkontrolujeme a řekneme, s čím vám můžeme pomoci.

Zatím PPC reklamu nevyužíváte? Kontaktuje nás a my vám rádi kampaně vytvoříme a pomůžeme díky nim vaší firmě vydělávat.

Kontaktujte nás

Rádi se nezávazně podíváme na váš web či e-shop a zjistíme, jak vám můžeme pomoci s marketingem.