PPC kampaně

PPC kampaně nám umožní zvýšit návštěvnost vašeho webu relevantními uživateli tak, aby se společně s ní zvýšily i konverze. Tyto kampaně zakládají naši PPC specialisté prostřednictvím jednotlivých PPC systémů, z nichž jsou v Česku nejpoužívanější především Google Ads, Sklik od společnosti Seznam.cz a Facebook Ads pro sociální sítě Facebook a Instagram.

Po úvodním seznámení vám dle vašeho oboru podnikání doporučíme nejvhodnější PPC systémy a typy PPC kampaní tak, aby oslovily vaše cílové publikum. Postaráme se o kompletní správu, od definování klíčových slov, které nejlépe vystihnou vyhledávací dotazy vašich potenciálních klientů, přes textace inzerátů, až po všechna další dostupná rozšíření, které PPC systémy nabízejí.

Typy PPC kampaní

Vyhledávací síť

Inzeráty ve vyhledávací síti se uživatelům zobrazují ve výsledcích vyhledávání, jsou označené jako reklama a ukazují se před přirozenými výsledky hledání. Tento typ reklam funguje na základě klíčových slov, souvisejících s vaším oborem podnikání. Při správě PPC kampaní analyzujeme klíčová slova a díky tomu tvoříme inzeráty, které vám přivedou na web nové zákazníky.

Inzeráty ve vyhledávací síti

PPC reklamy ve vyhledávací síti se dají rozdělit do dvou skupin. První skupinou jsou běžné textové inzeráty. Druhou skupinou jsou produktové reklamy, které se také zobrazují ve výsledcích vyhledávání, ale na rozdíl od textových reklam vidí uživatel konkrétní produkty, které vaše firma nabízí. Produktové inzeráty zpravidla zahrnují fotografii produktu, název, cenu a jméno firmy.

Obsahová síť

V obsahové síti se inzeráty zobrazují v rámci obsahu různých webových stránek spolupracujících s daným PPC systémem. Inzerát v obsahové síti funguje na principu blízkosti obsahu dané stránky, na níž se zobrazuje, s vaší reklamou.

Inzeráty v obsahové síti

I obsahové reklamy mohou mít více podob. Může jít o klasické bannery, tedy grafické (obrázkové) reklamy zobrazující se kolem stránky nebo na konci článků. Bannery ale můžou být také responzivní. Ty kombinují text a obrázek a jejich podoba se přizpůsobí konkrétní stránce a místu umístění. Do obsahové reklamy patří také dynamická produktová reklama, která úzce souvisí s remarketingem (viz níže).

Videoreklamy

Jsou to reklamy, které poutají na vaši firmu nebo produkt formou videa. Ty se umisťují například před video na Youtube (Google Ads) nebo Stream (Sklik), ale můžou být i mimo tato okna, například videoreklamy na sociálních sítích mezi obsahem.

Videoreklama

Srovnávače zboží

Srovnávače zboží jsou nákupní portály, kam můžeme nahrát informace o produktech z vašeho e-shopu a zákazník tak má možnost porovnat zboží s jinými e-shopy. Nejpoužívanější srovnávače zboží v Česku jsou Heureka.cz a Zboží.cz. Dále jsou to také Google Nákupy, GLAMI, Biano, Favi apod. Stejně tak jako jiné PPC reklamy, i ve srovnávači zboží platíte za každý proklik na vaši webovou stránku.

Srovnávače zboží

Remarketing

V tomto případě jde spíš o způsob, jakým můžeme PPC kampaně efektivněji cílit a zobrazovat relevantním uživatelům. Díky remarketingu se reklama na váš web bude zobrazovat těm lidem, kteří už ho někdy navštívili, nebo si na něm dokonce vybrali nějaký produkt. Tím zajistíme větší šanci nejen prokliku, ale především také konverze, protože se zaměříme na lidi, které vaše produkty skutečně zajímají.

Remarketingová reklama může mít podobu běžného reklamního banneru, nebo může být dynamická. Sem patří už zmíněná dynamická produktová reklama, která nejen, že zobrazuje lidem inzerát na stránky, které už navštívili, ale navíc z těchto stránek vybírá konkrétní produkty, které si tito lidé prohlíželi. Tím se opět zvyšuje její potenciál zaujmout.

PPC systémy

Mezi popsanými typy PPC kampaní můžeme vybírat, pokud pro vaši kampaň využijeme systémy Google Ads nebo Sklik. Oba tyto systémy fungují na podobném principu. Rozdílné je to u systému Facebook Ads pro sociální sítě Facebook a Instagram, protože zde nevytváříme inzeráty na základě analýzy klíčových slov, které uživatelé hledají ve vyhledávačích. Facebook Ads ale umožňuje velmi konkrétně nastavit skupinu uživatelů, na kterou vaše inzeráty cílí. Nabízí spoustu kritérií, podle nichž můžeme cílovou skupinu určit, například věk, pohlaví, zájmy, profese a další.

 PPC systémy

Jak s PPC kampaní začít?

Chcete investovat do PPC kampaní a nevíte, jaký PPC systém a typ kampaní je pro vaši firmu nejlepší? Naši PPC specialisté jsou připraveni vám pomoci se správným nastavením ziskové PPC kampaně. Kontaktujte nás a začněte plnit své cíle ještě dnes.