PPC reklamy na Seznamu

Logo Sklik

Ke zobrazování PPC reklam na Seznamu a jeho partnerských webech slouží PPC systém Sklik. Tento reklamní systém spustila společnost Seznam.cz v roce 2006. V současnosti jde o druhý nejpoužívanější PPC systém v Česku, hned po Google Ads.

Jak Sklik funguje?

Sklik funguje na velmi podobném principu jako Google Ads. I v tomto systému musíme při nastavování vašich PPC kampaní nejprve analyzovat klíčová slova a zvolit ta správná pro váš inzerát. Když už je kampaň spuštěná, systém Sklik zobrazuje jednotlivé inzeráty na základě aukce, v níž porovnává nejen maximální nabídnutou cenu za proklik, ale také kvalitu reklamy, což je obdoba parametru Skóre kvality v systému Google Ads. Sklik tedy také hodnotí na stupnici od 0 do 10, jak text vašeho inzerátu souvisí s obsahem stránky, na niž odkazuje.

Kde jsou vidět reklamy Skliku?

 Stránky s Sklik reklamou

Sklik nezahrnuje pouze samotný Seznam.cz, kde se jeho reklamy zobrazují ve výsledcích vyhledávání nebo v obsahu hlavní stránky. Inzeráty vytvořené v systému Sklik můžou být umístěné také v obsahové síti, tedy na partnerských webech, které Seznamu poskytují reklamní prostor. Těchto webů, na nichž se reklama Skliku může zobrazovat, je více než 3 000. Jsou to například Novinky.cz, Sport.cz, Super.cz, iDNES.cz, tv.nova.cz., iprima.cz atd. Díky tomu má Sklik široký dosah napříč hodně využívanými českými weby.

Typy PPC reklam v systému Sklik

Podobně jako Google Ads, i systém Sklik umožňuje vytvoření všech základních typů PPC kampaní. Inzeráty zadané přes Sklik se zobrazují jak ve vyhledávací síti Seznam, tak i v obsahové síti na Seznamu a partnerských webech. Ve vyhledávači Seznam.cz se zobrazují buď inzeráty v textové podobě, nebo produktové reklamy, které se generují ze srovnávače Zboží.cz. V obsahové síti pak jde klasicky o bannerové reklamy nebo videoreklamy. Od roku 2014 navíc Sklik umožňuje také funkci retargeting, tedy obdobu remarketingu.

Podrobnější popis jednotlivých typů kampaní najdete na stránce PPC kampaně.

Sklik vs. Google Ads

Zastoupení Skliku na českém trhu pozvolna klesá a tento systém tak postupně ustupuje rozšířenějšímu Google Ads. Zatímco Google Ads zabírá asi 65 % trhu, Sklik jen zbylých 35 %. Přesto se ale vyplatí vytvářet PPC kampaně na Skliku, nebo nejlépe oba tyto systémy kombinovat.

Pokud jde o inzeráty ve vyhledávací síti, Google Ads jednoznačně Sklik předčí. Vyhledávač Google totiž využívají asi tři čtvrtiny uživatelů na českém internetu, zatímco vyhledávač Seznamu jen zbylá čtvrtina. Na druhou stranu PPC kampaně v obsahové síti Skliku mohou Google mnohdy předstihnout, protože se zobrazují na českých webech, které jsou hodně využívané, především internetové stránky nejrůznějších českých médií. Pokud se tedy rozhodnete využít oba systémy současně, můžete tak dosáhnout až na stoprocentní pokrytí uživatelů českého internetu.

Svěřte vaše PPC kampaně nám

Pokud si s nastavením PPC kampaní nevíte rady, neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám se vším pomůžeme a o kampaně se vám postaráme.