PPC reklamy na Googlu

Logo Google Ads

Abychom mohli propagovat vaše produkty a značku prostřednictvím sítě Google, využíváme PPC systém Google Ads. Tento systém vznikl v roce 2000 pod názvem Google AdWords. Nejprve inzerenti platili za zobrazení nebo zhlédnutí reklamy, ale od roku 2002 začal AdWords využívat pro reklamy model PPC, tedy platbu za kliknutí na reklamu. V roce 2018 se AdWords přejmenoval na Google Ads.

Jak Google Ads funguje?

Systém Google Ads je online rozhraní, které nám umožňuje nastavit vaše PPC reklamy tak, aby se zobrazovaly správným lidem a byly ziskové. Aby se vaše reklamy v síti Google zobrazily, je nutné zvolit správná klíčová slova. Pokud se budou klíčová slova shodovat například s vyhledávacím dotazem nebo s obsahem webové stránky, spustí systém Google Ads aukci, která určí, jaké reklamy se uživateli internetu zobrazí, v jakém pořadí a kolik bude stát proklik na jejich cílové stránky. Aukce porovnává několik faktorů jednotlivých inzerátů. Kromě nastavené maximální ceny za proklik záleží také na Skóre kvality a rozšíření reklam. Výsledkem těchto faktorů je potom tzv. Ad Rank, který aukce zohledňuje.

Ad Rank

Skóre kvality je podstatný faktor ovlivňující zobrazení i pozici inzerátů. Jde o hodnocení Googlu na stupnici od 1 do 10. Čím vyšší je číslo udělené ve Skóre kvality, tím lépe Google váš inzerát hodnotí. Skóre kvality opět ovlivňuje více věcí. Především je to kvalita webové stránky, na níž inzerát odkazuje, obsah této stránky a jeho tematická blízkost s textem daného inzerátu. Závisí také na relevanci textu inzerátu a na očekávané míře prokliku.

Skóre kvality

Kde jsou Google reklamy vidět?

PPC reklamy vytvořené v systému Google Ads můžou uživatelé vidět na mnoha místech internetu. Jednak je to samotný vyhledávač Google. Potom samozřejmě také weby a aplikace, které společnost Google vlastní, jako je YouTube, Gmail, Google Play a podobně. Kromě toho se ale reklamy Google Ads zobrazují také na webových stránkách, které s Googlem spolupracují a poskytují mu prostor pro reklamu.

PPC inzeráty na Googlu se tedy zobrazují na obrovském množství webů a ploch napříč internetem a díky tomu mají možnost oslovit široké spektrum uživatelů a vašich potenciálních zákazníků.

Typy PPC reklam v Google Ads

Systém Google Ads umožňuje vytvářet nejrůznější typy PPC kampaní. Těch základních typů, které Google Ads nabízí, je sedm. Jedná se o kampaně:

  • ve vyhledávací síti
  • v obsahové síti
  • ve srovnávači zboží Google Nákupy
  • videokampaně
  • kampaně na aplikace
  • Discovery kampaně
  • Smart kampaně, které vytváří reklamy automaticky bez rozsáhlejších možností nastavení

S typy PPC kampaní úzce souvisí také jednotlivé druhy PPC inzerátů jako jsou textové inzeráty ve vyhledávací síti, bannery v obsahové síti, videoreklamy nebo produktové reklamy. Google Ads umožňuje také remarketing.

Více se o jednotlivých typech kampaní a inzerátů dozvíte na stránce PPC kampaně.

Proč využívat Google Ads?

Google Ads je nejpoužívanější PPC systém, který má díky velkému množství vlastních i partnerských webů široký dosah. S jeho pomocí tak můžete efektivně oslovit zákazníky, kteří mají zájem o vámi nabízené produkty. Můžeme pro vás navíc vybírat z mnoha míst, kde se vaše inzeráty zobrazí, a také z množství typů inzerátů. Na českém trhu se Google Ads dělí o inzerenty především se systémem Sklik, přičemž Google Ads zabírá asi 65 % trhu.

Pokud máte o PPC reklamu zájem, kontaktujte nás a my pro vás vytvoříme PPC kampaň, která pomůže vaší firmě vydělávat.