PPC reklamy na Facebooku

Logo společnosti Meta

Společnost Meta (dříve Facebook) má vlastní PPC systém, ve kterém pro vás můžeme tvořit PPC kampaně a propagovat tak vaše produkty a značku. Systém Facebook Ads umožňuje inzerovat produkty na sociálních sítích Facebook a Instagram, v aplikaci Messenger a také prostřednictvím Audience Network, což je vlastně obsahová síť Facebooku.

Jak funguje Facebook Ads?

Facebook Ads logo

Facebook Ads se od jiných PPC systémů, jako je Google Ads nebo Sklik, liší především tím, že nevyužívá klíčová slova, na jejichž základě by zobrazoval vaše inzeráty. Reklamy se na platformách společnosti Meta zobrazují na základě velkého množství dat, které systém sbírá o všech uživatelích. Díky tomu můžeme zacílit vaši kampaň na velmi konkrétní skupinu lidí.

Při volbě zacílení inzerátů můžeme vybírat ze tří hlavních skupin. Vlastní okruh uživatelů zahrnuje lidi, se kterými už vaše firma byla v kontaktu, tedy například navštívili vaši webovou stránku nebo reagovali na váš facebookový příspěvek. Tento okruh je ideální pro remarketingovou kampaň. Druhou skupinou je Podobný okruh uživatelů, v níž Facebook vychází z první skupiny a podle dat z ní najde mezi všemi svými uživateli takové, kteří se co nejvíce podobají původní skupině. Cílíte tak na lidi, kteří sice vaši firmu ještě neznají, ale vzhledem k jejich vlastnostem je velmi pravděpodobné, že je vaše nabídka zaujme. V Uloženém okruhu uživatelů potom můžeme pomocí nespočtu nejrůznějších kombinací více či méně přesně určit, jak má vaše cílová skupina vypadat. Vybíráme z mnoha kategorií, jako jsou pohlaví, věk, lokace, vzdělání, povolání, stav, zájmy a další.

Kde uvidíte Meta reklamy?

Inzeráty vytvořené v PPC systému Facebook Ads se můžou zobrazovat na čtyřech platformách společnosti Meta. Těmi jsou Facebook, Instagram, Messenger a Audience Network. Na každé platformě je ještě několik umístění, kde uživatelé reklamy uvidí. Na Facebooku je to především hlavní kanál příspěvků, pravý sloupec na počítači, nebo Stories. Inzeráty ale mohou mít také formu rychlých článků, instreamového videa, nebo se mohou ukazovat třeba v sekci Marketplace nebo Reels.

Instagram umisťuje reklamy také do kanálu příspěvků, Stories nebo do oddílu Prozkoumat. Messenger je poněkud specifičtější a vhodný především pro remarketing, protože umožňuje poslat přímo do chatu zprávu lidem, se kterými jste byli v kontaktu. Audience Network je prostředí odpovídající obsahové síti v Google Ads nebo Skliku. Reklamy se zobrazují v obsahu především mobilních aplikací formou nativní, bannerové nebo vsunuté reklamy.

Typy PPC kampaní na platformách Meta

Na Facebooku a Instagramu se nejčastěji používá reklama v podobě obrázku s krátkým popiskem nebo videoreklama. V poslední době jsou také rozšířené tzv. carousely vhodné především pro e-shopy, protože zobrazují až 10 karet s jednotlivými produkty, které vaše firma nabízí (viz obrázek níže).

Carousel reklama

Při vytváření PPC kampaně v systému Facebook Ads pro vás také můžeme vybrat z několika typů kampaní podle toho, jaký cíl si stanovíte. Jejich počet se často mění, v současnosti je těchto typů jedenáct a dělí se do tří kategorií:

  • Povědomí,
  • Zvažování,
  • Konverze.

Podle zvoleného typu kampaní se Facebook rozhoduje, komu vaše inzeráty zobrazí, aby dosáhl maximálního úspěchu za minimální cenu. Jinak zachází s reklamou, která má zvýšit povědomí o vaší značce, a jinak s inzerátem, jehož cílem je vzrůst tržeb z objednávek.

Nechte PPC kampaně na nás

Chcete i vy propagovat svou firmu na sociálních sítích? Nevíte, jestli je to pro váš druh podnikání vhodné? Napište nám a domluvte si nezávaznou konzultaci ještě dnes.